Hieronder tref je allereerst een aantal foto`s aan van de binnenzijde van chemtrail vliegtuigen. Let op! De eerste foto is van een `ballast opstelling` zoals die vaak door vliegtuigfabrikanten wordt gemaakt. Hiermee worden de vliegtuigen getest op o.a. het totale gewicht wat ze kunnen dragen zowel bij opstijgen, vliegen als bij landen. De DEBUNKERS van chemtrails proberen met foto`s van dit soort opstellingen het chemtrail verhaal te debunken. Zoals je echter ziet op de andere foto`s is daar echt sprake van systemen die elektronisch worden aangestuurd en kunnen mixen incl. een sticker die aangeeft waar de locatie van de sprayer is. Compleet andere en meer complexe installaties dus! Met andere woorden: het debunken is hierbij gedebunkt!

Zowel twee- als viermotorige straalvliegtuigen worden ingezet. Deze opnamen zijn allemaal met telelenzen gemaakt.
Wat opvalt is dat ‘trails’ meestal ontstaan duidelijk achter de vleugel en soms pas bij de staart van het vliegtuig. Er zijn echter ook opnamen waarbij de ‘trail’ zich al lijkt te vormen op een zeer korte afstand van de straalmotor.
Vlak bij de straalmotor moet het toch wel vrij warm zijn. In ieder geval te warm om al ijskristallen te vormen. Op welke afstand achter de straalmotor zou een trail moeten ontstaan? De hitte van de uitlaatgassen en de omgevingstemperatuur zijn belangrijke voorwaarden.